
Czas trwania: 2 semestry/ 200 h
Koszty: 1690zł/ semestr
Kierownik: prof. dr hab Przemysław Oszukowski
Kadra:
Wykładowcami są praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania w służbie zdrowia.
Cel studiów i ich adresaci:
Celem studiów jest zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu zagadnień odnoszących się do zarządzania
w ochronie zdrowia, kładąc nacisk na zapoznanie słuchaczy z prawnymi, organizacyjnymi
i ekonomicznymi aspektami ochrony zdrowia w Polsce, doskonalenie kwalifikacji zawodowych osób kierujących różnymi szczeblami ochrony zdrowia oraz przygotowanie absolwentów wyższych uczelni do efektywnego startu zawodowego w ochronie zdrowia. Studia są przeznaczone dla obecnej
i przyszłej kadry kierowniczej pracującej w placówkach ochrony zdrowia. Są one odpowiedzią na reformy oraz intensywny rozwój sektora ochrony zdrowia.
Sylwetka absolwenta:
Absolwent uzyskuje szeroką wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktycznych z zakresu zarządzania (strategii, struktur. Biznesu planów, kontroli jakości, kierowania ludźmi, negocjacji itd.) oraz zarządzania finansowego (rachunkowość finansowa i zarządcza, analiza finansowa), marketingu, prawa, przydatnych do zarządzania różnymi organizacjami systemu ochrony zdrowia. Absolwent charakteryzuje się znajomością i umiejętnością interpretowania problemów ekonomiczno- finansowych, organizacyjnych i prawnych, odnoszących się do ochrony zdrowia. Absolwenci uzupełniają również swoją wiedzę i kompetencje do pełnienia funkcji kierowniczej w strukturach ochrony zdrowia.
MODUŁ | liczba godzin |
---|---|
Systemy ochrony zdrowia w krajach unii Europejskiej | 25 |
Rynek usług medycznych | 20 |
Biznes plan w opiece zdrowotnej | 30 |
Organizacja i zarządzanie zakładami opieki zdrowotnej | 20 |
Negocjacje i mediacje | 25 |
Zarządzanie finansowe w zakładach opieki zdrowotnej | 15 |
Prawo pracy w zakładach opieki zdrowotnej | 20 |
Zamówienia publiczne | 20 |
Zarządzania jakości w ochronie zdrowia | 10 |
Środowisko zagrożenia zdrowia | 10 |
Podstawy bioetyki | 10 |
Zarządzanie i techniki menedżerskie | 25 |
Organizacja opieki długoterminowej | 15 |
Trening interpersonalny | 10 |
Seminarium dyplomowe | 20 |
Technologie informatyczne w ochronie zdrowia | 35 |
Programy profilaktyczne w ochronie zdrowia | 10 |
200 |
Rekrutacja – miejsce i tryb składania dokumentów:
Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
Rekrutacja na studia podyplomowe prowadzona jest w trybie ciągłym, zaś uruchomienie studiów uzależnione jest od liczby zgłoszeń.
Proces rekrutacji za pośrednictwem Internetu (goluchowski.edu.pl) składa się z następujących faz:
- Rejestracji w systemie informatycznym
- Uzupełnienia wymaganych danych
Po dokonaniu rejestracji kandydat musi zgłosić się osobiście do Punktu Rekrutacyjnego w celu złożenia kompletu podpisanych dokumentów. Należy zabrać ze sobą:
- wydrukowane, wypełnione i podpisane podanie o przyjęcie na studia (do pobrania ze strony internetowej zakładka rekrutacja/dokumenty)
- wydrukowaną kartę ewidencyjną kandydata (do pobrania z elektronicznego systemu rejestracji w zakładce „Wydruki rekrutacyjne – Formularz rekrutacyjny”)
- dowód wpłaty rekrutacyjnej do wglądu – 80zł
- kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych i kserokopię suplementu (oryginały do wglądu)
Po zakończeniu rekrutacji na adres e-mail wysłana zostanie informacja o dacie rozpoczęcia studiów podyplomowych.
oraz:
- wpłata opłaty rekrutacyjnej 80 zł na konto PEKAO S.A o/Ostrowiec 08124013851111000011858553 (w tytule wpłaty należy podać nazwę studiów podyplomowych). W przypadku, kiedy wpłata dokonywana jest przez firmę lub inną osobę należy podać dodatkowo imię i nazwisko słuchacza). Sugerujemy aby opłata rekrutacyjna była wpłacona wraz z opłatą za I semestr studiów, po informacji, że dana edycja studiów rozpocznie się zgodnie z planem.