Czas trwania: 2 semestry / 250 h
Koszty: 1190 zł / semestr
Kierownik: dr Zdzisław Kałamaga
Kadra:
Wykładowcami są przede wszystkim praktycy, posiadający doświadczenie w zarządzaniu finansami publicznymi oraz mający w swoim dorobku zawodowym praktykę związaną z funkcjonowaniem w sektorze administracji publicznej
Cel studiów i ich adresaci:
Celem studiów jest przekazanie wiedzy z zakresu takich dziedzin jak prawo i administracja publiczna, procedura administracyjna, finanse publiczne, zarządzanie kadrami, zamówienia publiczne. Profesjonalista z zakresu administracji publicznej w wykonywaniu swoich zadań winien prezentować sobą właściwą postawę w czym pomoże uczestnictwo w warsztatach z zakresu psychologii komunikacji oraz zapobiegania eskalacji konfliktu. Nadto kierując zespołami ludzkimi powinien dysponować stosowną wiedzą z zakresu marketingu terytorialnego, public relations oraz organizacji i zarządzania. Studia są kierowane przede wszystkim do pracowników administracji publicznej.
Sylwetka absolwenta:
Absolwent studiów podyplomowych Ekonomika administracji i finanse publiczne po ukończeniu studiów będzie dysponować wiedzą teoretyczną i częściowo praktyczną z zakresu administracji i finansów publicznych oraz będzie posiadać umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów z tego zakresu, oraz z zakresu funkcjonowania administracji publicznej i sektora finansów publicznych. Nabędzie ponadto umiejętności analizowania oraz rozumienia procesów zachodzących w gospodarce finansowej państwa oraz samorządu terytorialnego, poznanie specyfiki gospodarki finansowej i regulujących ją przepisów prawa finansowego. Absolwenci pozyskają wiedzę i umiejętności, które umożliwią im (lub ułatwią) pracę w administracji i instytucjach publicznych.
Program:
PRZEDMIOT | Liczba godzin |
---|---|
Prawo administracyjne | 10 |
Prawo zamówień publicznych | 10 |
Administracja publiczna a gospodarka regionalna i lokalna | 10 |
Podstawy prawa cywilnego | 10 |
Etyka w instytucjach publicznych | 5 |
Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej | 10 |
Zarządzanie kadrami | 10 |
Polityka strukturalna i regionalna UE | 10 |
Prawo urzędnicze | 8 |
Postępowanie administracyjne | 10 |
Finanse publiczne z elementami zarządzania | 15 |
Nadzór, kontrola i audyt w urzędzie | 10 |
Strategia rozwoju lokalnego i regionalnego oraz podstawy planowania | 10 |
Finansowanie rozwoju regionalnego | 5 |
Zarządzanie oświatą, służbą zdrowia i polityką społeczną oraz rozwojem lokalnym i regionalnym | 10 |
Marketing terytorialny | 10 |
Public relations i system komunikacji ze społecznością lokalną | 10 |
Podstawy rachunkowości budżetowej | 10 |
Informacja publiczna | 6 |
Ochrona danych osobowych | 6 |
Partnerstwo publiczno – prywatne | 5 |
190 |
Rekrutacja – miejsce i tryb składania dokumentów:
Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich. Rekrutacja na studia podyplomowe prowadzona jest w trybie ciągłym, zaś uruchomienie studiów uzależnione jest od liczby zgłoszeń. Wstępne zgłoszenie można dokonać dzwoniąc pod numer 41-260-40-45 bądź pisząc na adres mailowy podyplomowe@wsbip.edu.pl
Do przyjęcia na studia podyplomowe wymagane jest złożenie następujących dokumentów:
- podanie do rektora uczelni
- karta ewidencyjna
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
oraz:
- wpłata opłaty rekrutacyjnej 80 zł na konto PEKAO S.A o/Ostrowiec 08124013851111000011858553 (w tytule wpłaty należy podać nazwę studiów podyplomowych). W przypadku, kiedy wpłata dokonywana jest przez firmę lub inną osobę należy podać dodatkowo imię i nazwisko słuchacza). Sugerujemy aby opłata rekrutacyjna była wpłacona wraz z opłatą za I semestr studiów, po informacji, że dana edycja studiów rozpocznie się zgodnie z planem.
O dokładnym terminie pierwszego zjazdu słuchacze będą informowani drogą telefoniczną lub za pomocą poczty elektronicznej nie później niż 10 dni przed zjazdem.